Email: physicskhu1@gmail.com

همایش "هفته جهانی فضا" در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/7/17 | 

همایش "هفته جهانی فضا" در دانشگاه خوارزمی برگزار شد:
بازتاب خبری در شورای مشورتی نسل فضا


بازتاب خبری در خبرگذاری تحلیل نیوز:http://b2n.ir/80173

همایش "هفته جهانی فضا" با میزبانی انجمن علمی-دانشجویی نجوم دانشگاه خوارزمی و حمایت "اتحادیه بین المللی نجوم ( IAU)"، "شواری مشورتی نسل فضا ( SGAC)" و "فضا دات آی آر" روز دوشنبه 15 مهر در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی تهران برگزار گردید.
این رویداد با خوش آمدگویی معاونت محترم فرهنگی دانشگاه آغاز شد و با سخنرانی متخصصان داخلی و بین المللی،مهندس سجاد غضنفری نیا، جناب آقای کاظم کوکرم، دکتر علیرضا افشاری، دکتر حامد پورخرسندی،جناب آقای سیاوش صفاریان پور،جناب آقای خسرو جعفری زاده و دکتر حسین قاضی زاده ادامه یافت.
پس از آن جناب آقای دکتر براری،ریاست محترم سازمان فضایی ایران، به سخنرانی پرداختند؛ ایشان پس از اشاره به هفته فضا به عنوان فرصتی برای آگاه سازی جامعه در زمینه فضا و قابلیت ها و ظرفیت های این فناوری، از حوزه فضا به عنوان مظهر اقتدار کشور ها و یک اقتصاد نوظهور یاد کردند. همچنین با اشاره به تلاش برای ایجاد زیرساخت ها و اهمیت پیوند دولت با بخش خصوصی در این زمینه، به توضیح استارتاپ های فضایی، پروژه های آینده و همکاری های منطقه ای و بین المللی در حوزه فضا پرداختند.
در انتها جناب آقای دکتر فرزان مومنی، مدیریت محترم گروه نجوم دانشگاه خوارزمی، پس از تشکر از حضار و عوامل برنامه، به معرفی نخستین" همایش ملی رصدخانه های ایران" پرداختند و علاوه بر توضیح اهمیت حوزه نجوم رصدی، به پیوند مستحکم این حوزه با حوزه فضا اشاره کردند. لازم به ذکراست که این همایش در تاریخ 27 آذر در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی تهران برگزار خواهد شد.

Attachments area



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 15966 بار   |   دفعات چاپ: 605 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر