Email: physicskhu1@gmail.com

برگزاری مراسم روز فیزیک

 | تاریخ ارسال: 1398/9/24 | 
دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی، مطابق برنامه چند سال اخیر خود و هماهنگ با برخی دانشگاه های دیگر کشور و با همکاری انجمن فیزیک ایران و انجمن علمی فیزیک و انجمن نجوم خوارزمی، اقدام به برگزاری همایش کشوری "روز فیزیک" در روز یک شنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه نموده است. هدف از این همایش، آشنایی بیشتر دانش آموزان سال های آخر دبیرستان به علوم و عمیقتر کردن نگاهشان به دنیای اطراف خود، استفاده و بهره بردن از فضای مناسب علمی-آموزشی دانشگاه و معرفی هر چه بهتر دانشگاه خوارزمی و امکانات آموزشی آن به دانش آموزان مستعد است.
برنامه شامل دو بخش سخنرانی های علمی کوتاه و جذاب در زمینه نانو، فوتونیک، فیزیک نوین، لیزر، اپتیک و نجوم و بازدید از آزمایشگاه های پژوهشی و آموزشی در نوبت صبح وجلسه پرسش و پاسخ با اساتید دانشکده فیزیک بازدید از غرفه ی دانشکده فیزیک در هفته پژوهش و رصد آسمان در نوبت بعد از ظهر می باشد.
گفتنی است به علت محدود بودن فضای آزمایشگاه ها و استقبال فراوان دانش آموزان از این همایش، گروه اجرایی برای اجر نهادن به این استقبال، سه گروه ۳۰ نفره از دانش آموزان را به موازات هم در طول یک روز هدایت و آموزش می دهد. در این همایش، دانش آموزان و دبیران آنها از مدارس تیزهوشان استان البرز در همایش شرکت خواهند داشت.
همایش کشوری روز فیزیک، بزرگترین گردهمایی علمی دانش آموزی در سطح استان می باشد و دانشگاه خوارزمی، افتخار برگزاری این همایش را در طی چند سال گذشته بر عهده داشته است. دانش آموزان علاقمند می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت انجمن فیزیک ایران به آدرس http://www.psi.ir/farsi.asp?page=phyday98
و به سایت دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی به آدرس  phys.khu.ac.ir  مراجعه نمایند.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 17048 بار   |   دفعات چاپ: 528 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر