Email: physicskhu1@gmail.com

گزارش برنامه ی گروه پلاسما در هفته ی پژوهش

 | تاریخ ارسال: 1401/9/26 | 


به مناسبت سال جهانی علوم پایه و هفته پژوهش دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن های علمی و دانشجویی نجوم و فیزیک سلسله سمینار هایی را از گروه های آموزشی خود برگزار میکند.
پیرو این مهم، در اولین روز از هفته پژوهش، شنبه مورخ ۱۹ آذر ۱۴۰۱ گروه پلاسما و پلاسما پزشکی سمینار های علمی خود را برگزار کردند.
این مراسم از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه در سالن شماره ۷ دانشکده علوم برگزاری شد که با استقبال تعداد زیادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و اساتید و کارکنان دانشکده روبرو شد.
در ابتدای سمینار دعوت شد از جناب دکتر کمال حاجی شریفی معاون پژوهشی دانشکده فیزیک تا چشم اندازی از برنامه های تدارک دیده شده از هفته پژوهش را برای حضار محترم بیان کنند و پس از آن، ایشان به عنوان نماینده اساتید گروه پلاسما و پلاسما پزشکی در مورد گرایش های مربوطه به این گروه و همچنین فرصت ها و شرایط پس از تحصیل سخنرانی کردند.
پس از اتمام سخنرانی ایشان ۳ تن از دانشجویان دکترا سمینار های علمی خود را برای مخاطبین تحت عناوین مشخص شده ای سخنرانی کردند و پس از هر سخنرانی، دانشجویان و اساتید مشتاقانه به پرسش و پاسخ پرداختند.
لیست دانشجویان سخنران و موضوع سمینار هایشان به شرح زیر میباشد:
1. پویان شربتی(بررسی شتابدهی یون به روش فشار تابشی لیزر در برهمکنش لیزر-پلاسما)
2.  سارا عمادی) بررسی واکنش سلول فیبروبلاست در درمان با روش cap با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و برپایه تحلیل نشر پلاسما)
3. سید محمودحجازی (انتشار موج پیچشی غیر خطی آلفون در اتمسفر خورشید)
و در پایان مراسم نیز پذیرایی از مهمانان صورت گرفت و بدین ترتیب سمینار گروه پلاسما و پلاسمای پزشکی خاتمه یافت.

در ادامه این روز پس از مدتی استراحت حضار و کادر اجرایی، کارگاهی تحت عنوان "سخنرانی و کارگاه لیزر/ پلاسما " برای دانشجویان علاقه مند به حوزه پلاسما در نظر گرفته شد که راس ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه آغاز شد. این کارگاه که متشکل از دو بخش سمینار مربوطه و آموزش نرم افزاری بود ، به صورت دومنظوره : برای دانشجویانی که حاضر در دانشگاه بودند در سالن شماره ۷ دانشکده علوم حضوری و همچنین به صورت برخط برای دانشجویانی که در دانشگاه حضور نداشتند برگزار شد.
این کارگاه که با مجموع افراد حاضر در سالن و برخط به بیش از ۳۰ نفر میرسید تا ساعت ۱۶ به طول انجامید و طبق تدارکات صورت گرفته، برای دانشجویان حاضر، گواهی شرکت صادر خواهد شد.
و در پایان این کارگاه نیز از حاضران پذیرایی مختصری به عمل آمد و بدین ترتیب روز اول از هفته پژوهش سال ۱۴۰۱ در روز شنبه نوزدهم آذر ماه با پایان رسید.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1125 بار   |   دفعات چاپ: 120 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر