Email: physicskhu1@gmail.com

گزارش برنامه های گروه نجوم و انرژی های بالا در هفته ی پژوهش

 | تاریخ ارسال: 1401/9/29 | 
به مناسبت سال جهانی علوم پایه و هفته پژوهش دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن های علمی و دانشجویی نجوم و فیزیک سلسله سمینار هایی را از گروه های آموزشی خود برگزار میکند.
پیرو این مهم، در دومین روز از هفته پژوهش، یکشنبه مورخ 20 آذر ۱۴۰۱ گروه نجوم و انرژی های بالا سمینار های علمی خود را برگزار کردند.
این مراسم از ساعت ۱۰ الی ۱۲در سالن شماره ۷ دانشکده علوم برگزاری شد که با استقبال تعداد زیادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و اساتید و کارکنان دانشکده روبرو شد.
در ابتدای سمینار دعوت شد از جناب آقای دکتر شهرام خسروی تا ایشان به عنوان نماینده اساتید گروه نجوم و انرژی های بالا در مورد گرایش های مربوطه به این گروه و همچنین فرصت ها و شرایط پس از تحصیل سخنرانی کنند.
پس از اتمام سخنرانی ایشان، 2 تن از دانشجویان کارشناسی ارشد و 2 تن از دانشجویان کارشناسی سمینار های علمی خود را برای مخاطبین تحت عناوین مشخص شده ای سخنرانی کردند و پس از هر سخنرانی، دانشجویان و اساتید مشتاقانه به پرسش و پاسخ پرداختند.
لیست دانشجویان سخنران و موضوع سمینار هایشان به شرح زیر میباشد:
1. علی حسین زاده(اصل هولوگرافی و فراتر از آن)
2.  ریحانه کریمی(امواج گرانشی سیستم های دوتایی)
3. محمدحسین حسام الحکما (جنبه هایی از متریک جدید کر-دوسیته)
4. عرفان کیانی(مقدمه ای بر اطلاعات کوانتومی)
و در پایان مراسم نیز پذیرایی از مهمانان صورت گرفت و بدین ترتیب سمینار گروه نجوم و انرژی های بالا خاتمه یافت.

در ادامه این روز پس از مدتی استراحت حضار و کادر اجرایی، کارگاه/مسابقه ای تحت عنوان "تلسکوپ و صورت های فلکی" با تدریس جناب آقای دکتر فرزان مومنی از اساتید گروه نجوم و انرژی های بالا برای دانشجویان علاقه مند به حوزه نجوم در نظر گرفته شد که راس ساعت 14 آغاز شد. این کارگاه/مسابقه به صورت حضوری در دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی برگزار شد و با مجموع 30 نفر شرکت کننده تا ساعت ۱۶ به طول انجامید، در پایان کارگاه سوالاتی طرح شد و به دانشجویان فرصتی یک روزه برای پاسخگویی آنها داده شد و در نهایت بنا شد به فردی که کامل ترین پاسخ را داده است از طرف دانشکده فیزیک جایزه ای نقدی نفیسی هدیه داده شود.
بدین ترتیب روز دوم از هفته پژوهش سال ۱۴۰۱ در روز یکشنبه بیستم آذر ماه با پایان رسید.






CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1025 بار   |   دفعات چاپ: 84 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر