Email: physicskhu1@gmail.com

گزارش برگزاری کارگاه تجزیه و تحلیل داده های نجومی به کمک گنواسترو

 | تاریخ ارسال: 1402/1/15 | 
کارگاه پیشرفته تجزیه و تحلیل داده های نجومی به کمک گنواسترو در روز دوشنبه مورخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ با همکاری دانشکده فیزیک و معاونت فرهنگی دانشگاه خوارزمی در واحد تهران از ساعت ۱۰ الی ۱۷ برگزار گردید.
باتوجه به سطح بالای کارگاه و نیاز به پیش نیاز های تخصصی و مهارت های بالا در حوزه نجوم و نرم افزار، شرکت کنندگان در این کارگاه اغلب دانشجویان تحصیلات تکمیلی بودند و انجمن نجوم خوارزمی میزبان دانشجویانی از دانشگاه های مختلف کشور از جمله خوارزمی، صنعتی شریف، شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، الزهرا، تهران و علوم پایه گیلان بود. که تعداد حضار به همراه کادر اجرایی به 25 نفر میرسید.
در ابتدای شروع کارگاه جناب آقای دکتر توسلی، عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی و همچنین استاد مشاور انجمن نجوم در مورد اهمیت و هدف برگزاری کارگاه های تخصصی در کشور صحبت کردند و سپس جناب آقای پدرام آشفته مدرس دعوت شده از رصدخانه ملی ایران پژوهشکده دانش های بنیادی مطالب خود را ارائه دادند که بخش عمده صحبت های ایشان در فضای سیستم عامل لینوکس و مقدمات نرم افزار گنواسترو بود.
پس از استراحت و صرف ناهار کارگاه با سخنرانی دکتر محمد اخلاقی سازنده گنواسترو از مرکز مطالعاتی CEFCA بصورت برخط از سر گرفته شد و پس از ایشان مدرس دیگر کارگاه سرکار خانم سپیده اسکندرلو از مرکز مطالعاتی CEFCA، به ادامه ارائه مطالب و پردازش نهایی با استفاده از نرم افزار گنواسترو پرداختند و همچنین همراه با ایشان جناب دکتر توسلی صحبت های تکمیلی را ارائه دادند.
و در پایان نیز با تقدیر از سخنرانان و شرکت کنندگان و دست اندرکاران، این کارگاه راس ساعت ۱۷ به پایان رسید.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1811 بار   |   دفعات چاپ: 90 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر