Email: physicskhu1@gmail.com

گزارش برگزاری روز سوم هفته پژوهش

 | تاریخ ارسال: 1402/9/22 | 

گزارش سومین روز هفته پژوهش دانشکده فیزیک

دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن های فیزیک و نجوم٫سومین روز از هفته پژوهش را در تاریخ دوشنبه مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار نمود.
در روز دوشنبه٫مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ٫ از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۴۵ چهارمین سری از سلسله جلسات کافه فیزیک با موضوع سیر تحول در علم فیزیک و نجوم و با سخنرانی جناب دکتر فرزان مومنی عضو هیئت علمی گروه نجوم و انرژی‌های بالا در کتابخانه دانشکده فیزیک برگزار شد که با استقبال خوبی از طرف دانشجویان و جمعی از اساتید محترم دانشکده فیزیک همراه بود.
در این جلسه آقای دکتر مومنی درباره سیر تحولات نظریات نجوم و فیزیک٫ دانشمندان و فیلسوفان نظریه‌پردازی در زمان گذشته و معاصر و سپس بیان علم از دید فلسفه توضیحاتی را برای علاقمندان بیان نمودند.
پس از استراحتی کوتاه و پذیرایی از حاضران دانشجویان در فضایی صمیمانه به پرسش و پاسخ با اساتید پرداختند و به این ترتیب این جلسه به پایان رسید.
در ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ نوبت به ارائه آزمایشات فیزیکی رسید.ارائه آزمایشات در جنب سالن شهدای دانشکده علوم برگزار شد و توانست نظر علاقمندان به علم فیزیک را جلب کند. در این قسمت از برنامه آقای محمدرضا نورالهی که فارغ‌التحصیل دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی هستند٫آزمایش لوله صوتی و تاثیر صوت بر روی شعله های شمع را به علاقمندان ارائه دادند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.در کنار این آزمایش دو نفر از دانشجویان ارشد فیزیک ٫گرایش اپتیک_لیزر و فتونیک ٫ آزمایش پراش نور را به نمایش عموم گذاشتند.
در ساعت ۱۳:۳۰ پس از بازدید دانشجویان و ترک تیم اجرایی٫دومین روز از هفته پژوهش به پایان رسید.



 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 300 بار   |   دفعات چاپ: 19 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر